Höstterminen, vad hände egentligen?

Ja, vad vad det egentligen som hände den här terminen. Jag har ganska länge tänkt skriva det här inlägget men inte haft tid eller ork. Men här kommer i alla fall en liten uppdatering.
Jag hann väl jobba några veckor på den ny terminen när jag en dag blev inkallad till chefen tillsammans med en kollega med liknade tjänst. Jag hade lagom börjat komma in i rutiner och fått lite olika uppdrag i några klasser men nu skulle det gå fort. En klass stod från morgondagen utan klasslärare och mitt uppdrag blev nu att ta hand om den här klassen. Under två veckor skulle jag ha hjälp av vår speciallärare och därefter av min kollega med liknade tjänst som jag. Från dag ett har det gått mycket bra med klassen, som jag kände väldigt lite sen innan, men det har varit fullt upp. Allt det där som alla andra planerat upp på augustidagarna skulle nu fixas samtidigt som man skulle ha undervisning varje dag. Det har varit en utmaning som heter duga. Det var ju inte alls det här som jag lämnade en klass för men jag lever och det har gått bra. Förhoppningsvis kan jag efteråt se tillbaka på den här hösten och känna att jag utvecklades och fick den där utmaningen. Det är tur att det är så goa barn i klassen så man går dit med ett leende varje dag. Efter höstlovet har jag och min kollega börjat dela på lektionerna lite mera. Det gör att jag nu delvis har börjat komma tillbaka till min mer flexibla tjänst och allt känns väldigt bra. Som lite bonus på det hela flyttar vi i morgon med in på en totalrenoverad mellanstadieskola eftersom det nu är vår tur att renovera skolan. Otroligt inspirerande att få möjlighet att jobba i nya, fina lokaler.

Kommentera

