Nytt läsår, nya utmaningar.

Så var det dags att börja jobba idag igen. Det här läsåret kommer innebära stora, spännande förändringar för mig. Under sommaren blev det klart att jag inte längre ska jobba som klasslärare. I stället kommer mitt schema variera under läsåret och skolans behov via elevhälsan kommer styra var jag ska lägga min tid. En tjänst som jag tycker ska bli jättespännande och utvecklande att ha och samtidigt blir jag kvar på samma goa skola. Det ska bli spännande att ta sig an läraryrket på ett annat sätt.

Och om någon undrar…..
Jag önskade själv att få tjänsten när den kom på tal sent i våras. Från att alltid ha älskat tryggheten att veta vad jag ska göra framöver har jag nu tagit ett stort hopp ut i det okända.

Kommentera

