Vi har det bra!

Har efter att ha pratat med massor av skolfolk idag insett hur bra vi har det i Ale kommun och för den delen Sverige. Många, många skolor och länder har begränsat internet för eleverna. Jag är så glad vi tänker tvärt om och vill lära barnen om internet på rätt sätt från början. Och hur svårt hade det inte varit att bedriva den undervisning som vi gör om vi hade stoppats att tex blogga. Idag har jag tex fått ett antal kommentarer på mitt inlägg om Paris av eleverna som jag har skrivit i klassbloggen. För barnen viktiga kommentarer som jag så klart har svarat på. Nu hoppas jag bara att jag kommer nära den stora fotbollsarenan igen när vi kör tillbaka till flyget för jag har fått i uppdrag att fotografera den genom en av kommentarerna. Vill ni läsa barnen kommentarer så bloggar vi på enstundmedoss

One thought on “Vi har det bra!

  1. Britt T skriver:

    Håller med dig. Viktigt att vi inte begränsar tillgång till internet rent tekniskt.
    Vilket spännande äventyr du är med om. Hoppas att du får möjlighet att fotografera fotbollsarenen 🙂

Kommentera

