Landat i Paris

Idag var det så dags att  åka iväg till Paris. Väl framme möttes jag av den här mannen som körde mig till hotellet.

20140216-215850.jpg
På vägen passerade vi Triumfbågen så jag passade på att fota den i fall jag inte hinner dit igen. 

20140216-215916.jpg
Framme och incheckad på hotellet så kopplade jag på wifi och kollade kartan. Hotellet ligger jättebra med gångavstånd till undesco och Eiffeltornet. Det fick bli en promenad bort och klappa på Eiffeltornet. 

20140216-220029.jpg

20140216-220048.jpg

20140216-220054.jpg
På vägen tillbaka tänkte jag se till att ta ut lite pengar för att kunna äta middag men när jag väl hittade en bankomat så nekades uttaget. Några svettiga minuter innan jag kom på att jag bara tillåtit kortet för köp i Norden. Det var bara att gå tillbaka till hotellet och fixa kortet och sedan ut igen. Efter det begav jag mig ut igen för att äta middag. En liten ostsmörgås på flygplanet varade ju inte så länge. Hittade en resturang där det blev mat!

20140216-220222.jpg
Efter det tillbaka till hotellet där jag mötte upp med den turkiska läraren Erkan. Efter att ha suttit och pratat en stund gick vi ut för lite te och kaffe och så ville Erkan se Eiffeltornet så det blev en till tur dit. Mycket maffigt att se det upplyst.

20140216-220421.jpg
I morgon väntar en dag på Unesco. Varken jag eller Erkan vet riktigt vad som händer i morgon så det blir spännande.

Kommentera

